Za parę miesięcy kupimy muzykę od Google'a?
16 czerwca 2010, 08:30Niewykluczone, że najbliższej jesieni Google zacznie konkurować z Apple'em na kolejnym rynku. Wyszukiwarkowy gigant buduje podobno swój własny sklep muzyczny.
Microsoft przyjmuje bitcoiny
15 grudnia 2014, 13:28Microsoft jest kolejną z wielkich firm, które zaufały bitcoinom. Koncern akceptuje płatność tą walutą w swoich sklepach. Mieszkańcy USA mogą teraz płacić bitcoinami za gry, aplikacje, pliki muzyczne i wideo w sklepach Windows, Windows Phone, Xbox Games, Xbox Music i Xbox Video
Ośmiogigabajtowy N95
15 października 2007, 13:51Nokia poinformowała o rynkowym debiucie highendowego telefonu Nokia N95. Urządzenie to przenośny multimedialny komputer wyposażony w 8 gigabajtów pamięci operacyjnej.
Ulubiona muzyka uruchamia układ opioidowy mózgu
22 kwietnia 2025, 10:15Słuchając ulubionej muzyki odczuwamy przyjemność, niejednokrotnie wiąże się to z przeżywaniem różnych emocji. Teraz, dzięki pracy naukowców z fińskiego Uniwersytetu w Turku dowiadujemy się, w jaki sposób muzyka na nas działa. Uczeni puszczali ochotnikom ich ulubioną muzykę, badając jednocześnie ich mózgi za pomocą pozytonowej tomografii emisyjnej (PET). Okazało się, że ulubione dźwięki aktywują układ opioidowy mózgu.
Łatwiej z filmami
4 stycznia 2010, 12:54Podczas najbliższych Consumer Electronic Show odbędzie się "spotkanie na szczycie", podczas którego przedstawiciele studiów filmowych i producentów elektroniki przedyskutują kroki, które należy przedsięwziąć w celu opracowania wspólnego standardu dla plików wideo.
Superkości Samsunga
26 lutego 2016, 09:23Samsung Electronics poinformował o rozpoczęciu masowej produkcji 256-gigabajtowych układów pamięci wykorzystujących standard Universal Flash Storage (UFS) 2.0. Kości przeznaczone są do high-endowych urządzeń mobilnych.
USB bez kabli
4 października 2006, 09:45Intel poinformował o przygotowaniu układu UWB Link 1480 MAC oraz dokumentacji pozwalającej na wdrożenie jego produkcji. Dzięki pracom Intela już wkrótce do komputerów powinny trafić układy scalone zgodne ze standardem WUSB (Wireless Universal Serial Bus), czyli bezprzewodowe USB.
Inżynierowie zbudowali kwantowe bramki logiczne, w których odsetek błędów nie przekracza 0,1%
26 marca 2025, 11:02Badacze z QuTech (Uniwersytet Techniczny w Delft), we współpracy z Fujitsu i firmą Element Six, zaprezentowali działający zestaw bramek kwantowych, w których prawdopodobieństwo wystąpienia błędu wynosi poniżej 0,1%. Mimo, że całość wymaga jeszcze wiele pracy, tak niskie prawdopodobieństwo pojawienia się błędu jest jednym z podstawowych warunków prowadzenia w przyszłości powszechnych obliczeń kwantowych na dużą skalę.
Pierwszy interaktywny horror
19 marca 2010, 17:26"Ostatnia rozmowa" (Last call) to trailer pierwszego interaktywnego horroru na świecie. Został wyprodukowany dla należącego do NBC Universal kanału telewizyjnego 13th Street.
Microsoft o przyszłości Windows
26 kwietnia 2016, 10:03Podczas targów Hannover Messe przedstawiciele Microsotu zapowiedzieli pozycjonowanie Windows 10 jako "platformy rewolucji inteligentnych urządzeń". Dyrektor wykonawczy z Redmond, Satya Nadella, stwierdził, że Internet of Things oraz inteligentne platformy komputerowe stają się coraz ważniejszym składnikiem rozwiązań biznesowych i inteligentnych budynków
